Don't Mind The Gap

by cyneng


Οι καταλήψεις είναι πολύ της μόδας τελευταία. Σαν τα εγκάρσια μηχανικά κύματα, ξεφεύγει ένα σχολείο από τη θέση ισορροπίας και αρχίζει να ταλαντεύται και ακολουθούν και άλλα. Το δικό μου σχολείο βέβαια είχε μια μικρή διαφορά φάσης, καθώς ενώ τα σχολεία της υπόλοιπης Ελλάδας σιγά σιγά σταματούν τις καταλήψεις, εμείς ξεκινάμε αύριο..

Με τον κόσμο της πληροφόρησης να παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στη ζωή μας, είναι πολύ εύκολο να κατεβάσει κάποιος καμιά δεκαριά αιτήματα από το Internet και επαναπαυμένος από το ότι και αλλού γίνονται καταλήψεις να παρασύρει όλους εκείνους που είτε είναι τόσο "βολεμένοι" που οι μπαμπάδες τους θα τους στείλουν "έξω" να σπουδάσουν είτε ενδιαφέρονται μόνο για να χάσουν μάθημα, να κάνουν μια-δυο μέρες χαβαλέ, αφού ούτως ή άλλως γραμμένα τα έχουν τα μαθήματα- και να καταλάβουν το σχολείο τους. Εμφανίζονται ως ιδεολόγοι και επαναστάτες που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο και πιπιλίζουν ξανά και ξανά (χωρίς να καταλαβαίνουν τη σημασία τους) όρους και αιτήματα, μηδενίζοντας στην ουσία την έννοια της κατάληψης και τα ίδια τα αιτήματά τους.

Γιατί, η κατάληψη έχει γίνει θεσμός, έχει χάσει τον αυθορμητισμό και την επιθετικότητά της, συνεπώς και την αποτελεσματικότητά της. Όπως άκουσα τελευταία και συμφωνώ απόλυτα, απλά δεν πείθει κανέναν. Οπωσδήποτε δεν αναφέρομαι στα σχολεία εκείνα που έχουν προβλήματα όπως αυτά της στέγασης ή της έλλειψης υποδομών και προσωπικού, αλλά αυτά στα οποία οι καταληψίες είναι επαναστάτες χωρίς αιτία και μόλις ακούσουν ότι θα χάσουν την εκδρομή τους ή τους υποσχεθούν καμία επιπλέον σταματάνε την κατάληψη και ξαναγυρίζουν στα μαθήματά τους, σα να μην έγινε τίποτα. Αν θέλει κάποιος να αγωνιστεί, πρέπει να υποστεί και τις συνέπειες, ο αγώνας θέλει θυσίες, όσο κοινότοπο και αν ακούγεται αυτό. Αν θες να πείσεις τον κόσμο ότι αγωνίζεσαι γιατί σε πνίγει το δίκιο και δεν αντέχεις άλλο, οργάνωσε μια πορεία διαμαρτυρίας, μια συγκέντρωση στην πλατεία, μια μαθητική συναυλία με μουσική, μια συνέντευξη τύπου, κλείσε τους δρόμους, βγες και φώναξε για να σ' ακούσουν, όχι για να χάσεις μάθημα και να πας για καφέ ή στο φροντιστήριο. Don't mind the gap, που παρεμπιπτόντως είναι ένας πολύ όμορφος δίσκος των Αντώνη Σουσάμογλου και Φαίδονα Καλοτεράκη.

Comments

13 Responses to " Don't Mind The Gap "

Anonymous said... 7.11.07

Απλά, προσυπογράφω... (Μονο που για να φτάσεις στο σημείο να καταλάβεις πως η κατάληψη είναι πραγματικά το ΕΣΧΑΤΟ μέσο διεκδίκησης,μετά από μια σειρά κοινότοπων, πρωτότυπων και επίπονων διαδικασιών, πρέπει να βιώσεις την αίσθηση του τι σημαίνει ΔΗΜΟκρατία σ'εναν 'ΔΗΜΟ' ημιμάθειας, ανωριμότητας και πλήρους παραλογισμού...)

fisherman said... 9.11.07

Ίσως αν η οποιαδήποτε εκδήλωση γινώταν με ανοιχτά σχολεία το απόγευμα μετά το μάθημα. Σε μία προσπάθεια να εναντιωθείτε στη λογική των φροντιστηρίων. Σε ώρες όπου θα μπορούσατε να κάνετε και τους γωνείς σας αλλά και τους καθηγητές να κατέβουν στην οποιαδήποτε εκδήλωση γιατί και αυτοί ΠΡΕΠΕΙ να έχουν συμμετοχή. Ηκατάληψη για μέτα ναι ήταν ένας καλός τρόπος έκφρασης τωρα πια είναι παραδοσιακό και τετρημένο μέσο.

ai8erovamon said... 9.11.07

Ανώνυμε:
μην γενικεύεις τόσο πολύ, άλλωστε αυτοί που συμμετείχαν στην κατάληψη περισσότερο ενεργά ήταν αυτοί που ψήφισαν κατά αυτής...

Ο γνωστός Ανώνυμος said... 10.11.07

ai8erovamon, το να σχολιάζεις το γεγονός οτι η σημερινή μας νεολαία οδηγείται στο ΚΛΕΙΣΙΜΟ του σχολείου με πλειοψηφίες 60% και πλέον (207...) στηρίζοντας αιτήματα του τύπου ''Οχι στις κατευθύνσεις, Όχι στις Πανελλαδικές, Οχι στη βάση του 10, Οχι στην αξιολόγηση, Ναι στο σαπούνι, Ναι στο χαρτί, Ναι στην πρόσβαση όλων στα ΑΕΙ...'' τυλιγμένα με το καθολικά αποδεκτό αίτημα της πλήρους, Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, δεν είναι γενίκευση. Είναι διαπίστωση πως αυτή η γενιά παλεύει, διεκδικεί και αγωνίζεται για κάτι. Δεν ξέρει όμως για ΤΙ. Το αν έχει δίκαιο ή άδικο θα το κρίνουν άλλοι. Αυτό που κρίνω εγώ είναι πως -δυστυχώς- δεν υπάρχει διακύβευμα. Και αύτό είναι που την καταδικάζει σε αποτυχία και απαξίωση. Οτι πρώτα παλέυει για να πετύχει την Κατάληψη και ΜΕΤΑ ψάχνει να βρεί και τα αιτήματα. Ξέρεις τι εννοω...

mindhuntress said... 11.11.07

γνωστέ ανώνυμε, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, μόνο που θα ήθελα να προσθέσω οτι σε αυτήν την νέα γενιά λείπει η δημιουργική φαντασία και δεν ξέρει οχι μόνο το γιατί αλλά και το πώς να πελέψει...αυτό που θέλουμε είναι μια άλλη πνοή στους αγώνες...Ξέρεις τι εννοώ

γνωστή ανώνυμη said... 11.11.07

Συμφωνώ απόλυτα με τον γνωστό ανώνυμο...Αυτή η γενιά αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει πρόβλημα στην παιδεία και αγωνίζεται. Αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε. Η δική μου ένσταση όμως βρίσκεται στον τρόπο με τον επιλέξαμε να αγωνιστούμε και στο τι τελικά έγινε αυτές τις 2-3 μέρες. Γιατί δεν αρκεί να παλεύεις να πετύχεις την κατάληψη και μετά να εφησυχάζεσαι. Το θέμα είναι εκεί μέσα να αποδείξεις σ'όλους αυτούς που σε κατηγορούν,μα πάνω απ'όλα στον εαυτό σου, ότι θέλεις πραγματικά να κάνεις κάτι, να αλλάξεις κάτι. Δεν αρκεί να κλείνουμε το σχολείο και μετά να φέρνουμε νταούλια και να διοργανώνουμε πάρτυ. Η κατάληψη δεν είναι πανηγύρι! Είχαμε έναν χώρο δικό μας αυτές τις μέρες, έναν χώρο που υποτίθεται ότι θέλουμε να τον αλλάξουμε, αλλά δυστυχώς κάναμε ελάχιστα πράγματα εκεί μέσα... Και εδώ είναι που συμφωνώ με την mindhuntress, από τη γενιά μας λείπει η δημιουργικότητα, η φαντασία... Αδυνατούμε να βρούμε τον τρόπο και τα μέσα για να πραγματώσουμε τους στόχους μας. Ξέρετε τι εννοώ...

mindhuntress said... 11.11.07

Απ'οτι καταλαβαίνω όλοι εδω μέσα καταλαβαίνουμε τι εννοούμε...Αλλά είναι γεγονός πως τις μεγάλες αλλαγές ανέκαθεν τις έφερναν οι λίγοι...ακριβώς γι'αυτο το λόγο συχνά αυτοί οι λίγοι απογοητεύονταν και υποτάσσονταν στην δικτατορία της υποκουλτούρας ή της βλακείας...δν θα γίνει το ίδιο και με τη δική μας γενιά θέλω να ελπίζω...αυτό όμως θα εξαρτηθεί απο αυτούς που καταλαβαίνουν το πρόβλημα της γενιάς μας, δηλαδή και απο εμάς!!Καιρός λοιπόν να αναλάβουμε τα ηνία της δημιουργικότητας και να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες μας!!

Απολλόδωρος said... 12.11.07

Μαύρο ή άσπρο... πράσινο ή κόκκινο ... μπλε ή κίτρινο... γιατί οφείλουμε συνέχεια να τσουβαλιάζουμε διαρκώς τα όνειρα μας σε δυϊστικά σχήματα, που σε τελική ανάλυση αναπαράγουν όλα τα "κλουβιά" της σκέψης της σύγχρονης εποχής.... και για να εξηγιέμαι...
ποιος θεωρεί ότι οι καταλήψεις δε γίνονται για χαβαλέ... μήπως αυτό δε αποδεικνύει την αποτυχία του σχολείου να εμπνεύσει τους νέους ανθρώπους; και γιατί πρέπει οι έφηβοι να αποδεικνύουν στους νεκρούς ώριμους "κηδεμόνες" τους το επίπεδο ωριμότητας και συνέπειας τους;
Ποιος πιστεύει και δε θεωρεί (και η διάκριση ανάμεσα σε πίστη και γνώση είναι κατανοητή νομίζω) ότι η postgeneration της εποχής των δικτύων δεν έχει δικαίωμα να αντιγράφει (copy... paste) τα αιτήματα, διαδίδοντας έτσι στο σχολικό σύστημα το θόρυβο...
Μήπως καλύτερα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί ακόμα - εργαζόμενοι, γονείς, μαθητές, πολιτικοί κρατοόυμενοι, ομοφυλόφιλοι, μετανάστες, ερμαφρόδιτοι) όλοι οι "διαφορετικοί" πολιτισμικά και κοινωνικά δεν καταφέραμε να συζητήσουμε, να επικοινωνήσουμε τις αντιστάσεις μας στα δίκτυα του "Μεγάλου Αδερφού".....
Ποιο είναι το νόημα της Δημοκρατίας.... Γιατί στο όνομα της να εξοντώνουμε το αυθόρμητο; Συνεχίζεται... πάω για μάθημα....

Απολλόδωρος said... 12.11.07

λόγος περί δημοκρατίας.... συνέχεια...
ποιοι είναι οι λόγοι που έχουμε οδηγηθεί να παλεύουμε στα όρια των δικτύων... κατάληψη καλή ή κακή; πότε θα ξεφύγουμε από την αναζήτηση του τέλειου κηλιδώνοντας το Διαφορετικό; και η δημοκρατία τι σχέση έχει με το στιγματισμό του μέσα από γενικεύσεις...
και για να μιλήσω βιωματικά..
ναι στο σχολείο μας έγινε χαβαλές (ξενέρωτα παρτάκια), ναι κάποιοι απλά θέλαν να μεγαλώσουν τη διάρκεια του ύπνου τους, στο σπίτι στο φροντιστήριο, στις διαπροσωπικές σχέσεις του... τώρα φυσικά τα κεφάλια μέσα.... ναι κάποιοι περπατήσαν με βηματισμό και ομοιομορφα συνθήματα στο όνομα της Δωρεάν Παιδείας... ναι κάποιοι καθηγητές απείλησαν ή εκβίασαν τη στάση των μαθητών...
αλλά υπήρχαν και στιγμές δημιουργίας, συζητήσεις, προσπάθεια για προβολές, χρώμα στην κινητοποίηση, συμπαράσταση από τους καθηγητές.... πάνω από όλα δημοκρατικές διαδικασίες...

σε έναν κόσμο όπου η επικοινωνία αρχίζει και τελειώνει με την υπερκατανάλωση , οι λίγες αυτές ελευθεριακές στιγμές που ζήσαμε ήταν φρέσκος αέρας... λίγο κρύος αλλά αναζωογονητικός....

ας τον χαρούμε πέρα από τα μίζερα όρια της σύγχρονης εποχής ανάμεσα σε ώριμους και ανώριμους, σε καλούς και κακούς, σε εμάς και τους άλλους....

ai8erovamon said... 12.11.07

Γνωστοί Ανώνυμοι:
Γιατί δεν βρίσκεται κανένα ευφάνταστο ψευδώνυμο;
(Κύριε) Απολλόδωρε:
δε διαφωνώ μαζί σας. Γι' αυτό άλλωστε στήριξα την κατάληψη και λέω ότι μου έμαθε πολλά πράγματα, από πολλές απόψεις. Η κατάληψη (ναι, ακόμα και τα νταούλια και οι χοροί) είχαν μια γοητεία, μια άγρια ομορφιά. Και το γεγονός ότι οι μαθητές θέλουν να χάσουν μάθημα κάτι δείχνει κι αυτό.
Αλλά -μια μικρή σημείωση- το πρωί είπατε στη "mindhuntress" ότι απαντήσατε στο post της (εκτός κι αν δεν εννοούσατε αυτό).

γνωστή ανώνυμη said... 12.11.07

Σίγουρα άξιζε η προσπάθεια, λέγοντας το αντίθετο αδικούμε τους εαυτούς μας και γινόμαστε μίζεροι. Ήταν ένα άκρως ευχάριστο και αναζωογονητικό διάλειμμα από την ανιαρή και πεζή καθημερινότητα μας. Σχολείο-φροντιστήρια-διάβασμα-διαγωνίσματα-τεστ-σχολείο... Συνεχώς μέσα σ'αυτόν τον φαύλο κύκλο, κι αν ξεφύγεις λίγο νομίζεις ότι χάνεσαι... Προσωπικά τουλάχιστον έμαθα πολλά αυτές τις μέρες. Συζήτησα με παιδιά που μέχρι τότε ούτε που είχαμε ανταλλάξει μια κουβέντα, γνωρίστηκα πραγματικά με κάποιους που υποτίθεται 'γνωριζόμασταν' καιρό τώρα, μα πάνω απ'όλα ανακάλυψα τον εαυτό μου... Και αυτό είναι το σημαντικότερο. Μέχρι τώρα νόμιζα ότι μέρα χωρίς να λύσω τουλάχιστον μια άσκηση Φυσικής, Μαθηματικών κλπ σημαίνει χαμένη μέρα... Κόλλημα πραγματικό με τις πανελλαδικές... Ευτυχώς όμως ξεκόλλησα και σ'αυτό συνέβαλε τα μέγιστα η κατάληψη και ειδικότερα η κινητοποίηση της Παρασκευής... Άντε λοιπόν πάμε για άλλα τώρα... Ώρα να ανακαλύψουμε και να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες μας που λέει και η mindhuntress, που είναι σίγουρα πολλές...
ΥΓ.ai8erovamon:βρες μου εσύ ένα αξιοποιώντας την οργιαστική φαντασία σου ;-)

fisherman said... 13.11.07

O κάθε ένας επιλέγει το ψευδώνυμό του όπως θέλει... Τελικά αν κατάλαβα καλά θεωρείτε την κατάληψη μία παρατεταμένη 5ήμερη...Ελπίζω πως όχι. Τέλος πάντων. Κάπου στο βάθος πάντως έχετε δήκιο έτσι που σας έχει κάνει το εκπαιδευτικό συστημα να τρέχετε μόνο με "αναγκαστική" διακοπη των μαθημάτων έχετε χρόνο για να ζήσετε!!! Έχετε δίκιο.
Αν θέλετε επισκευτείτε το efakeloi.blogspot.com ίσως βρείτε εκεί κάτι που να σας ενδιαφέρει σχετικά με την παιδεία.

ai8erovamon said... 14.11.07

Fisherman:
όχι δεν θεωρώ την κατάληψη γενικά μια παρατεταμένη 5ήμερη. Ούτε ακόμα τη δική μας κατάληψη. Όσο για τα ψευδώνυμα των ΓΝΩΣΤΩΝ ανώνυμων, είναι λίγο μπέρδεμα γιατί έχουν γίνει αρκετοί (ευτυχώς μάλλον)...
ΓνωστΗ ανώνυμΗ:
Χαίρομαι για σένα αν και δεν μπορώ να πω ότι συνέβαινε/συνέβη/συμβαίνει το ίδιο και με μένα. Όσο για την οργιαστική φαντασία μου, no comments... Αν και θα βρω κάτι μέχρι αύριο, φαντάζομαι.

Post a Comment

Type your comment

a destriped pinboard

 
May 2011 | some rights reserved