Δρομολόγια Τρένων-Περί Της Πολυεδρικότητας Των Λέξεων

by cyneng

Η "mindhuntress" συνηθίζει να λέει πως συνεχώς προβάλλω απροκάλυπτα τον "υπερτροφικό εγωισμό μου" και το "εξώφθαλμο κυνικό μου ψώνιο"... Μου αφιερώνει μάλιστα κι ένα απόσπασμα απ' τη "Συβαρίτισσα" της Λιλής Ζωγράφου: "Είμαστε παιδιά της ρομαντικής κραιπάλης και φέραμε μέσα μας την αδιάλειπτη αγωνία της φυγής..."

Πάντως, εγώ νομίζω ότι χειρότερο απ' την εγωκεντρική αντίληψη της πραγματικότητας, είναι η εγωκεντρική αντίληψη της φαντασίας... Ή ίσως πάλι η δική μου ερμηνεία της εικόνας της πραγματικότητας να μη συμβαδίζει με την κοινή λογική.

Βέβαια, στο φανταστικό κόσμο -ή καλύτερα στο μιγά κόσμο όπου το πραγματικό και το φανταστικό συνυπάρχουν- δεν ορίζονται ανισοτικές σχέσεις ή βαθμοί σύγκρισης· έχουμε μπει στις δύο διαστάσεις... Αν όμως θέλουμε να περιγράψουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ δύο τέτοιων συνόλων, τότε μπάινουμε στην τρίτη διάσταση...

Είναι όμως τέτοιου είδους αλληλεπιδράσεις απλώς "συμπτώσεις επιθυμιών και διαθέσεων"(sic, mindhuntress); Το ντετερμινιστικό πρότυπο έχει εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια, ακόμα και στην επιστήμη της Φυσικής, όπου θεωρούνταν για πολύ καιρό -κι από πολλούς ακόμα θεωραίται- βασικό αξίωμα (Laplace). Προφανώς καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός συστήματος παίζει ο δράστης. Τι συμβαίνει όμως με τον παρατηρητή; Παρατηρώντας κάτι, ακόμα και φωτίζοντάς το μόνο, επεμβαίνει με κάποιο τρόπο στο σύστημα.... (σύνεχίζεται, ίσως...)

Comments

0 Responses to " Δρομολόγια Τρένων-Περί Της Πολυεδρικότητας Των Λέξεων "

Post a Comment

Type your comment

a destriped pinboard

 
May 2011 | some rights reserved