Δρομολόγια τρένων - Τα λάθη πληρώνονται

by cyneng

Με τα τρένα έχω μια ιδιαίτερη σχέση. Έχω ταξιδέψει σχεδόν σε όλες τις ελληνικές γραμμές, από Έδεσσα μέχρι Κωνσταντινούπολη και από Πλατύ μέχρι Κόρινθο. Αναγνωρίζω κάθε στάση, κάθε παράκαμψη και κάθε ανάσα τους, είναι πάντα τα αγαπημένα μου ταξίδια.
Ειδικά τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη την ξέρω απ' έξω, είναι δικιά μου, έχω ταξιδέψει με κάθε αμαξοστοιχία της -και α και β θέση. Έχω προλάβει τα περισσότερα τρένα στο παρά ένα, έχω δύο φορές μπερδευτεί και πάει στο σταθμό μία ώρα νωρίτερα, έχω είχα πληρώσει αμέτρητες φορές διπλά εισιτήρια χάνοντας τρένα στη σειρά κι έχω ακόμη πηδήξει σε τρένο χωρίς εισιτήριο με πέντε βαλίτσες για να κατέβω στα μισά και να προλάβω τον τελευταίο προαστιακό. Πλέον, ξέρω τι είδους βαγόνια έχει το κάθε δρομολόγιο, τι ώρα φτάνει σε κάθε σταθμό, ποιες είναι οι αποστάσεις μεταξύ τους. Μπορώ και αναγνωρίζω τους σταθμούς χωρίς να δω τις ταμπέλες και μπορώ να καταλάβω το σημείο της διαδρομής μόνο από το σχήμα των λόφων ή των δέντρων. Ακόμα και τι ποιότητας ράγες έχει σε κάθε τμήμα μπορώ να πω. Το πιο τρομακτικό όμως είναι το ότι αναγνωρίζω τις φάτσες των ελεγκτών και των ταμίων εισιτηρίων τεσσάρων σταθμών.
Βέβαια, έχω ζήσει και κάθε είδους αναποδιές και ατυχήματα. Έχουν χαλάσει οι γραμμές και έχω μεταφερθεί με κτελ ανάμεσα σε σταθμούς, έχω κολλήσει στη Τουρκία επειδή είχε απεργία, τρένο που επέβαινα συγκρούστηκε με αυτοκίνητο και έγινε θανατηφόρο δυστύχημα, έχουν πέσει στύλοι πάνω στο βαγόνι με αποτέλεσμα να πάθει ηλεκτροπληξία ο οδηγός και να αγκομαχήσουμε με μια μηχανή, έχω μείνει σε σταθμούς επί ώρες επειδή δε μπορούσαν να βιδώσουν μια πόρτα, έχω χάσει αμέτρητες φορές ανταπόκριση με αποτέλεσμα να μείνω με τις ώρες στην άκρη του πουθενά και άλλα πολλά μικρο-ατυχήματα που τα έχω ξεχάσει.
Τα ταξίδια με τρένο όμως, είναι πάντα τ' αγαπημένα μου. "Πρόσωπα που ταξιδεύουν σε ράγες ψιθυρίζοντας". Χιονισμένες ανατολές στο Μακεδονικό κάμπο, δύση κατά μήκος της θάλασσας στη Θράκη ή κατά την αποβίβαση στην Αθήνα. Μεσήλικες ελεγκτές που μπορεί να σου πουν την ιστορία τους ή για τις τελευταίες δοκιμές ταχύτητας του προαστιακού, εργαζόμενοι "συνάδελφοι" που θα σε κατατοπίσουν στο επάγγελμα, παππούδες που θα κάνουν τα πάντα για να κερδίσουν την κουβέντα σου, γιαγιάδες που θα σου διηγηθούν ευθαρσώς το πώς την προηγούμενη φορά πήδηξαν από το παράθυρο εν κινήσει τρένου, γκρινιάρηδες, τουρίστες, αναπάντεχοι γνωστοί που είχες να δεις χρόνια, πολλοί υπναράδες -τα τρένα κουβαλούν αμύθητες ιστορίες. Ένα κουπέ μπορεί να βάλει έξι αγνώστους να λύνουν ομαδικό σταυρόλεξο επί 3 ώρες και μερικές φορές λυπάμαι που νυστάζω απίστευτα και χάνω το ταξίδι.

Ε, όλα αυτά, μπορεί να τα χαλάσει μία αναθεματισμένη υπάλληλος του Σταθμού Λαρίσης. Είναι δυνατόν, πριν τελειώσω να λέω το τι εισιτήρια θέλω και εννοείται πριν πληρώσω, να συνειδητοποιήσω ότι έχω πει λάθος προορισμό (μια στάση αργότερα!) και η απάντηση να είναι "τα λάθη πληρώνονται!"; Και εν τάξει, το ποσό δεν ήταν εξωφρενικό, αλλά δε βαριέσαι να κάνεις μια ακύρωση για 5 λεπτά, όχι για 5 ευρώ σχεδόν. Τέλος μερικών, πρέπει αργότερα να τρόμαξαν οι τρεις υπάλληλοι-προϊστάμενοι που τα άκουσαν -η συγκεκριμένη απλά ξαναείπε τα λάθη πληρώνονται και αν έμενα κι άλλο εκεί δεν ξέρω τι θα γινόταν- και το θέμα λύθηκε. Όπου ανακαλύφθηκε βέβαια ότι είχε γίνει επιπλέον και λάθος στις ημερομηνίες (επιστροφή πριν την αναχώρηση...).



Βέβαια, το συγκεκριμένο ταξίδι είναι ιδιαίτερο -5 καυτά παιδιά συναντιούνται για πρώτη φορά στο ίδιο φυσικό μέρος- και ενθουσιάζομαι -και τα καυτά παιδιά-δες παιδιά με γράφουν κανονικότατα- αλλά θα κυλήσουν οι καλοί καιροί, το πιστεύω.

ΥΓ. ΟΣΕ, μόλις το θυμήθηκα.
ΥΓ2. Εννοείται πως θα φύγει feedback and complaint form.

Comments

0 Responses to " Δρομολόγια τρένων - Τα λάθη πληρώνονται "

Post a Comment

Type your comment

a destriped pinboard

 
May 2011 | some rights reserved